Ga als volgt te werk om een back-up van de gegevens te maken:
1.Zorg dat de broncomputer (de computer thuis) dezelfde installatie heeft van Bridge-It als de doelcomputer (de computer van de vereniging).
2.Maak de zitting aan op de broncomputer.
3.Sluit de zitting af.
4.Ga naar Systeem→Bestandsbeheer→Back-up maken. U ziet nu het volgende scherm.
5.U kunt hier een aantal instellingen wijzigen:
•Back-up locatie U kunt een vaste locatie voor uw back-up aanhouden. Deze wijzigt u door op de knop ‘Wijzig’ te drukken. U wordt gevraagd een bestandsnaam te selecteren, bijvoorbeeld “E:\backup.zip”.
Back-up bestanden krijgen automatisch de extensie “.zip”.
•Test back-up U kunt het programma automatisch een test laten uitvoeren nadat de back-up is gemaakt.
•Compressiefactor De mate van compressie van het back-upbestand is instelbaar. 9 is maximale compressie, 0 is geen compressie. Aangeraden wordt om deze op 9 te laten staan.
•Automatisch datum aan backupnaam toevoegen. Om backups van elkaar te scheiden kunt u automatisch de huidige datum aan de backupnaam laten toevoegen.
6.Druk op de knop ‘Back-up maken’. Het back-upbestand wordt aangemaakt op de opgegeven locatie.
7.Als laatste verschijnt de melding dat de back-up gemaakt is. Neem de diskette of memory-stick mee naar de andere computer en zet daar de back-up terug.
Opmerking
•De data wordt gecomprimeerd in een archief van het .zip-type. Dit bestand kan met comprimeerprogramma’s die dit type ondersteunen worden geopend.