Backup maken

Navigatie:  Naslag > Systeem > Bestandsbeheer >

Backup maken

Previous pageÉén niveau omhoogVolgende pagina

Ga als volgt te werk om een back-up van de gegevens te maken:

1.Zorg dat de broncomputer (de computer thuis) dezelfde installatie heeft van Bridge-It als de doelcomputer (de computer van de vereniging).
2.Maak de zitting aan op de broncomputer. Indien u de zitting niet afsluit zal deze op de doelcomputer direct hervat worden na het inlezen van de back-up.
3.Klik op het applicatiemenu door middel van dit icoon:

bridgeIT

druk daarna Back-up maken. U ziet nu het volgende scherm.
 
BI_App_makebackup
 

4.U kunt hier een aantal instellingen wijzigen:
Naam van het back-upbestand : Geef hier de naam van het back-upbestand op. U geeft enkel de naam op en geen bestandsextensie. Deze wordt door  Bridge-It er automatisch achter gezet (de extensie is ".zip"). Het is handig om automatisch de huidige datum aan het bestand toe te laten voegen. Hiervoor plaatst u een vinkje bij "Automatisch datum aan back-upnaam toevoegen". U voegt dan dus niet zelf meer de datum toe in de naam van de back-up.
Locatie voor opslaan van het back-upbestand : U kunt het back-upbestand op twee locaties opslaan. U kiest zelf welke van de twee, of allebei, u wilt gebruiken:
1.Lokaal op deze computer of op aangesloten USB-stick: hiermee wordt het back-upbestand lokaal op een locatie op uw computer opgeslagen, of eventueel op een USB-stick. Druk op "Locatie wijzigen" om de locatie te kiezen. Als u de back-up mee wilt nemen op een USB-stick naar huis, dan plaatst u de USB-stick in de computer, drukt u op "Locatie wijzigen" en selecteert u de USB-stick als locatie.
2.Online Bridge-It back-up opslag: Hiermee wordt de back-up opgeslagen in de online Bridge-It backup opslagdienst op internet. De back-up kan ook weer automatisch uit deze online opslagdienst worden teruggezet. Hiermee kunnen back-ups dus eenvoudig tussen computers worden overgezet zonder dat u USB-sticks heen en weer hoeft te verplaatsen. Voor deze dienst is het vereist dat de computer op internet is aangesloten en dat de club over een actief servicecontract beschikt.
Het is daarbij ook mogelijk om een e-mail met een extra downloadlink te versturen waarmee de ontvanger bericht krijgt dat er een online back-up is gemaakt. Plaats hiervoor een vinkje bij "Verstuur e-mail met downloadlink naar" en het vul het e-mailadres van de ontvanger in.
Bridgemate Pro/II scorebestanden en logbestanden toevoegen : De genoemde bestanden worden toegevoegd aan de backup. Dit is met name bedoeld voor als er problemen zijn met het programma en de helpdesk u verzoekt om de betreffende bestanden op te sturen. Bij het terugzetten van de backup worden deze bestanden uitgepakt naar de "Mijn documenten" map, niet naar mappen die Bridge-It gebruikt.
5.Druk op de knop ‘Back-up maken’. Het back-upbestand wordt aangemaakt op de opgegeven locatie. Indien u de optie "Online Bridge-It back-up opslag" functie heeft gekozen, wordt de back-up automatisch via internet naar de online opslagdienst geüpload.
6.Als laatste verschijnt de melding dat de back-up gemaakt is met de locatie van het bestand.

 

Opmerking

De data wordt gecomprimeerd in een archief van het .zip-type.